skip to Main Content

علت داغ شدن موتور یخچال فریزر و راه حل این مشکل

 برای داغ شدن موتور یخچال فریزر دلایل مختلفی وجود دارد که در صورت بی توجهی و عدم تعمیر به موقع می تواند منجر به کاهش طول عمر یخچال و در نهایت سوختن آن شود. منظور از موتور یخچال در واقع همان کمپرسور است که مهمترین قطعه و قلب یخچال فریزر محسوب می شود. هرگونه شرایط غیر عادی در مورد این تجهیز بایستی سریعا مورد بررسی قرار بگیرد. در این مقاله از تهران سرویس مهمترین دلایل داغ شدن موتور یخچال و فریزر و همچنین راه حل رفع این مشکل ارائه شده است.

بیشتر بدانید: علت برفک زدن یخچال بدون برفک یا نوفراست

خاموش نشدن یخچال

خروج هوای گرم از کمپرسور یخچال، امری کاملاً طبیعی است. اما زمانی که دمای هوای خروجی بسیار بالا باشد بایستی آن را یک نقص تلقی کرده و نسبت به عیب یابی آن اقدام کنید. یکی از دلایل مهم داغ شدن موتور یخچال فریزر کارکرد یکسره و مداوم آن است. به عبارت دیگر دستگاه به صورت اتومات خاموش نمی کند و فرصتی برای استراحت و خنک شدن را به کمپرسور نمی دهد. برای این مشکل دلایلی چون خراب بودن لاستیک درب یخچال فریزر، نشت گاز و یا قرار گرفتن یخچال در محیط های بسیار گرم وجود دارد.

 

وجود گرد و خاک و آلودگی روی کندانسور

داغ شدن موتور یخچال فریزر

کندانسور ابزاری است که برای خنک کردن کمپرسور طراحی شده است و محل قرار گیری آن در پشت یخچال و به صورت روکار می باشد. کندانسور در واقع نقش یک رادیاتور را دارد. گرما را از کمپرسور می گیرد و آن را به محیط خارج می دهد. از آنجایی که اغلب یخچال فریزر ها در محیط آشپزخانه قرار می گیرند، نشستن ذرات گرد و غبار و چربی به مرور زمان بر روی لوله های کندانسور باعث می‌شود تا ضریب تبادل حرارت آن کاهش پیدا کرده و در نتیجه کندانسور وظیفه خنک سازی خود را به خوبی انجام ندهد. این مسئله نیز در نهایت منجر به داغ شدن موتور یخچال فریزر می شود.

بیشتر بدانید: چیلر تراکمی چیست؟

 خراب بودن فن کندانسور

داغ شدن موتور یخچال فریزر

 اگر به قسمت پشتی یخچال فریزر خود دقت کنید متوجه وجود یک فن می شوید. این فن با به گردش درآوردن هوا به خروج گرما از  کندانسور کمک می کند. زمانی که این فن خراب شود، باعث می‌شود تا کندانسور نتواند به خوبی گرما را به هوای بیرون منتقل کند. پیامد عمده این مشکل داغ شدن موتور یخچال فریزر است.

 

داغ شدن موتور یخچال ناشی از خرابی فیلتر

داغ شدن موتور یخچال فریزر

در فضای داخلی یخچال یک فیلتر نصب شده که وظیفه آن تصفیه هوای ورودی به درون یخچال است. این فیلتر آلودگی ها و ذرات جرم و گرد و غبار را از هوا گرفته و پس از مدتی اشباع می شود. اگر نسبت به تعویض به موقع فیلتر اقدام نکنید، فیلتر به دلیل اشباع شدن کارایی خود را از دست می دهد. این مسئله به شدت بر عملکرد کمپرسور تاثیر گذار است. فشار وارد شده به کمپرسور باعث بالا رفتن دما و داغ شدن آن می شود. 

 

داغ شدن موتور یخچال های قدیمی

اگر شما هم در خانه خود یخچال فریزر قدیمی دارید حتما متوجه شده اید که میزان داغ شدن موتور آن بیشتر از یخچال های امروزی است. دلایل متعددی برای داغ شدن موتور یخچال فریزر های قدیمی وجود دارد.خرابی عایق یخچال، صدمه دیدن لوله ها، کاهش یافتن حجم مبرد و یا خرابی قطعات داخلی کمپرسور همگی می تواند منجر به بروز این مشکل شود. در صورت داشتن یخچال قدیمی سعی کنید از قرار دادن آن در محیط های گرم و به ویژه در کنار اجاق گاز خودداری کنید. گرم بودن محیط فشار زیادی را به کمپرسور وارد می کند و در نتیجه باعث داغ شدن آن می شود.

بیشتر بدانید: رایج ترین مشکلات سردخانه های صنعتی

 راه حل رفع مشکل داغ شدن موتور یخچال

داغ شدن موتور یخچال فریزر

به دلیل اهمیت کمپرسور در یخچال فریزر، تعمیر آن امری کاملا تخصصی بوده و نیازمند مهارت و تجربه بالا است. بنابراین توصیه می کنیم تا از تعمیر خودسرانه این قطعه اکیدا خودداری کنید.

از طرفی دیگر در صورت مشاهده هرگونه ایراد و نقص فنی در کمپرسور یخچال خود باید سریعاً از یک کارشناس حرفه ای و مجرب برای عیب‌یابی و  پیدا کردن راه حلی برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

 تهران سرویس ارائه دهنده انواع خدمات عیب یابی، سرویس دهی و تعمیر لوازم و تجهیزات سرمایشی است. برای هر یک از خدمات فوق در مورد سردخانه های صنعتی، یخچال فریزر های خانگی و کولر گازی کافی است تا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. همکاران ما در اسرع وقت برای  رفع مشکل شما رسیدگی خواهند کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top