skip to Main Content

تعمیر یخساز منی توک

یخساز منی توک از دیگر برندهای رایج دستگاهای یخساز موجود در بازار داخلی ایران است که به دلیل برخورداری از کیفیت بالا و توان قوی بسیار پرطرفدار است.

یخساز منی توک

یخسازها در ظرفیت های مختلف طراحی و ساخته می شوند و قابلیت تولید یخ با اشکال مختلف را دارند. از آنجایی که یخ تولیدی توسط این دستگاه‌ها برای مصارف انسانی است، بایستی بهداشت دستگاه، کابین نگهداری و همچنین فرآیند تولید یخ تحت استانداردهای کیفیت ساخت و صنایع غذایی باشد.

سیستم مکانیکی یخساز منی توک نیز همچون سایر لوازم برقی دیگر به مرور زمان ممکن است دچار نقص فنی شده و دقت خود را از دست دهد که این امری طبیعی است. بنابراین سرویس دهی منظم و دوره ای از ضروریات نگهداری این دستگاه است.

اما در صورتی که دستگاه شما دچار نقص فنی شده و علائم خاصی را نشان می دهد، بایستی از تعمیرکاران حرفه ای کمک بگیرید. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی پایه در رابطه با مشکلات رایج یخساز منی توک، علائم و تعمیر آن به شما ارائه دهیم. 

بیشتر بدانید: تعمیر یخساز الکترولوکس

علائم خرابی یخساز منی توک

یخساز منی توک

 اگر  دستگاه یخساز شما هر یک از علائم زیر را نشان می دهد به معنی عدم عملکرد صحیح دستگاه و نیاز به عیب یابی است:

  •  دستگاه یخ تولید نمی کند.
  •  دستگاه یخ تولید می کند اما یخ ساخته شده وارد کابین نمی شود.
  • یخساز اتومات خاموش نمی کند و به طور مداوم در حال کارکرد است.
  •  اندازه یخ ها مناسب نیست.
  •  دستگاه خاموش شده و روشن نمی شود.
  •  دستگاه به مقدار خیلی کم یخ تولید می کند.

بیشتر بدانید: تعمیر یخساز اسکاتمن

عیب یابی یخ ساز منی توک

یخساز منی توک

علاوه بر کاهش دقت سیستم مکانیکی در یخساز منی توک، سیستم کنترل آن نیز در دراز مدت دچار استهلاک می شود. این سیستم شامل چرخ دنده اصلی، اواپراتور، ترموستات، بدنه، موتور و میکروسوئیچ تایمر است که نقش کلیدی در کارکرد دستگاه دارند.

اما  هر یک از علائم و مشکلاتی  که بالاتر به آن اشاره کردیم علل خاصی دارد. معمولاً تعمیرکاران حرفه ای و باتجربه  با مشاهده هر یک از این علایم می توانند علت آن را حدس بزنند و نسبت به تشخیص مشکل اصلی و رفع آن اقدام نمایند.

  • برای مثال علت وارد نشدن یخ درون محفظه ممکن است ناشی از عدم عملکرد شیر برقی، گیر کردن پرده اواپراتور، عمل نکردن ترموستات و کم بودن مدت زمان یخسازی باشد.
  •  اگر دستگاه یخ تولید نمی کند ممکن است ناشی از قطع بودن جریان آب، عدم عملکرد شیر برقی،  مشکل پیدا کردن مدار الکتریکی و یا مدار تبریدی، نشتی مدار آب، بازماندن شناور و عدم عملکرد صحیح کنتاکتور باشد.
  •  وقتی دستگاه به طور مداوم در حال تولید یخ است و خاموش نمی کند به احتمال زیاد ترموستات یخساز  از کار افتاده است و یا برد الکترونیکی به درستی عمل نمی کند.
  •  نامناسب بودن اندازه یخ ها معمولاً به دلیل کثیف بودن کندانسور، عملکرد نامناسب شناور، خروج زیاد آب یا همان درین زیاد آب از دستگاه است.
  • روشن شدن نشدن دستگاه نیز می‌تواند ناشی از قطع شدن کلید مینیاتوری، پر بودن کابین از یخ، قطع شدن کلید اصلی داخل دستگاه، عمل نکردن برد الکترونیک و ترمودیسک باشد.
  • اگر دستگاه به مقدار کم یخ تولید می کند، ممکن است ناشی از بالا بودن دمای محیط، مناسب نبودن تهویه، کم بودن فشار آب، عدم گردش آب درسیستم،  بالا بودن دمای آب مصرفی، عمل نکردن شناور، کثیف بودن کندانسور، عمل نکردن صحیح شیر برقی، خراب شدن فن ها و یا تراز نبودن دستگاه باشد.

 

تعمیر یخساز منی توک

یخساز منی توک

تعمیر تجهیزات سرمایشی با وجود داشتن مکانیسم عملکرد ساده نیازمند دقت و تجربه بالا است. به خصوص در مورد برندهای مطرحی چون یخ ساز منی توک که جز محصولات وارداتی است. هرگونه تعمیر و دستکاری توسط افراد غیر حرفه‌ای و آماتور می‌تواند باعث صدمه دیدن دستگاه شود. به همین دلیل توصیه می شود تا برای سرویس دهی، عیب یابی و تعمیر از افراد باتجربه و با دانش عملی بالا کمک بگیرید.

تهران سرویس مرکز تخصصی خدمات تعمیر تجهیزات سرمایشی است که می تواند در اسرع وقت در محل شما حاضر شده و نسبت به انجام خدمات لازم اقدام نماید. استفاده از قطعات اورجینال شرکتی، تعمیر بی نقص، تحویل سریع و قیمت های مناسب از سوی تهران سرویس به شما تضمین شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top