skip to Main Content

تعمیر سردخانه صنعتی

تعمیر سردخانه از جمله موارد مهمی میباشد که توجه به آن سبب افزایش بازده و طول عمر سیستم و کاهش هزینه ها خواهد شد. سردخانه ها سیستم های پیچیده ای دارند، بنابراین تعمیر سردخانه صنعتی نیز باید توسط یک تعمیرکار سردخانه با تجربه و ماهر انجام شود؛ چرا که بارها شاهد این بوده ایم که کمک گرفتن از افراد غیرمتخصص نه تنها عیب دستگاه شما را رفع نخواهد کرد، بلکه گاهی باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیری به آن می شود.

برای جلوگیری از خسارت های جبران ناپذیر و حفظ بازده سردخانه شما لازم است، سردخانه ها به صورت دوره ای یعنی روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه سرویس شوند. با ما همراه باشید تا به بررسی مشکلات متداول در سردخانه ها و تعمیر سردخانه بپردازیم.

بیشتر بدانید:ساخت سردخانه خرما

تعمیر سردخانه صنعتی

زود خاموش شدن کمپرسور می تواند به دلیل بالا بودن افت ولتاژ، اختلالات الکتریکی و ایراد در خازن باشد

تعمیر سردخانه صنعتی

در بحث تعمیر سردخانه صنعتی مشکلات متداولی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

1- کمپرسور کار نمی کند
یکی از مشکلات شایع در سردخانه مربوط به کمپرسور می باشد که ممکن است کمپرسور کار نکند یا استارت بخورد اما خاموش شود و یا به صورت یکسره کار کند که هر یک از این موارد دلایل زیادی دارد.

زود خاموش شدن کمپرسور می تواند به دلیل بالا بودن افت ولتاژ، اختلالات الکتریکی و ایراد در خازن باشد. همچنین در مورد کار نکردن کمپرسور، می توان به قطعی جریان برق و عملکرد نادرست کنترلر های فشار بالا و پایین اشاره کرد. از جمله دلایل یکسره کار کردن کمپرسور میتوان به یخ زدگی کویل اواپراتور، بار سرمایی تحمیلی زیاد و مشکل در ترموستات را بیان کرد.

2- یخ زدن اواپراتور یا رادیاتور
یخ زدن اواپراتور یا رادیاتور یکی از مشکلات مهم در دست تعمیر سردخانه می باشد. که به این معنی است سردخانه نتوانسته دیفراست یا برفک زدایی کند.

در سردخانه هایی که زیر صفر است محصولات ممکن است یخ نزند برای رفع مشکل به وجود آمده باید ترموستات را چک کرد و بررسی نمود که کمپرسور روشن است یا خیر. علاوه بر این باید دید که رادیاتور یخ زده باشد.

3- یخ زدگی یا داغ بودن خط مایع
گرفتگی شیر خط مایع و همچنین وجود نشتی در شیر برقی میتواند از دلایل یخ زدگی در خط مایع باشد. باز بودن بیش از اندازه شیر انبساط و کمبود مبرد می تواند باعث داغ شدن خط مایع نیز شود .

4- یخ زدن کف سردخانه
یکی از مشکلات مطرح شده در نگهداری از سردخانه ها یخ زدن کف سردخانه است که خسارات جانی بسیاری به دنبال خواهد داشت و به همین منظور اساسی سردخانه باید کاملا متناسب باشد که می توان از کف پوش های استخر نیز استفاده کرد.

باید افزود که هر سردخانه ظرفیت خاص خود را دارد و نباید بیش از مقدار تعریف شده محصولات در درون آن قرار داد. بنابراین برای اینکه سردخانه به صورت اتوماتیک و مرتب کار کند حتماً ترموستات و سیم کشی آن را باید چک کرد.

5- فشار مکش
زمانهایی که سردخانه نیاز به تعمیر پیدا می‌کند می‌توان به بالا بودن فشار مکش پایین بودن فشار در زمان دیفراست اشاره نمود.
نشتی در شیر مکش کمپرسور،باز ماندن و بزرگ بودن شیر انبساط می‌تواند باعث بالا رفتن فشار در بخش مکش گردد. همچنین کم بودن گاز مبرد، نشتی در مدار از دلایل پایین بودن فشار است.

پایین ماندن دما در سردخانه صنعتی

در صورتی که در عملکرد کنترلر دیفراست به علت خرابی، نصب و یا تنظیم غلط و یا باز ماندن شیر برقی اختلال ایجاد شود، می تواند از دلایل عدم افت دما در هنگام دیفراست باشد

6- پایین ماندن دما در زمان دیفراست
در صورتی که در عملکرد کنترلر دیفراست به علت خرابی، نصب و یا تنظیم غلط و یا باز ماندن شیر برقی اختلال ایجاد شود، می تواند از دلایل عدم افت دما در هنگام دیفراست باشد.

بیشتر بدانید:رایج ترین مشکلات سردخانه های صنعتی

نکات مهم در نگهداری از سردخانه

  1. سعی کنید تعداد دفعات باز و بسته شدن درب سردخانه را به حداقل برسانید
  2. قبل از شارژ مجدد سیستم حتماً نشتی ها را چک کنید
  3. هرگز از ابزار آلات و تجهیزات آسیب دیده یا معیوب استفاده نکنید
  4. مسئول نگهداری از سردخانه باید به صورت روزانه دمای محفظه سرد و روغن کمپرسور را مورد بررسی قرار دهد
  5. شستشوی مبدل ها و کالیبراسیون کنترلر ها حتماً باید به صورت سالیانه انجام شود

در بحث تعمیر سردخانه صنعتی مشکلات متعددی همچون اختلال در عملکرد کمپرسور، یخ زدن رادیاتور، فشار مکش و …. می باشد. شناخت تعمیرکار مناسب برای سردخانه که با متکی به دانش و سابقه ی خود بتواند از عهده ی خدمات تعمیر سردخانه بر آید، از نیازهای مهم هر سردخانه‌ای می باشد.

تهران سرویس با توجه به دارا بودن تجربه ساخت و تعمیر انواع سردخانه بالای صفر زیر صفر تونل انجماد و سایر تجهیزات برودتی آماده ارائه خدمات تعمیر و سرویس سردخانه به تمامی سردخانه داران محترم می باشد. در صورت نیاز به سرویس های دوره ای بررسی و تعمیر هرگونه خرابی در سردخانه خود با متخصصان قابل اعتماد ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top