skip to Main Content

تعمیر یخساز اسکاتمن

اسکاتمن یک برند مطرح ایتالیایی است که از سال 1950 در زمینه تولید انواع یخساز های صنعتی، آبسردکن، مخزن های یخ و دستگاه های بسته بندی یخ  فعالیت می کند. یخساز های اسکاتمن دارای کاملترین تنوع به لحاظ تولید یخ در وزن ها و شکل های مختلف است. انواع یخساز های مکعبی، پودری، تکه ای، پولکی و استوانه ای که از وزن 10 تا 1200 را پوشش می دهد. یخسازهای اسکاتمن پر قدرت و باکیفیت هستند اما همانند سایر وسایل برقی در اثر استفاده دچار استهلاک و فرسودگی می شوند.

یخساز اسکاتمن

محصولات اسکاتمن برای عیب یابی و تعمیر نیاز به افرادی ماهر و متخصص دارد. زیرا دارای طراحی و ساختار فنی منحصر به فرد هستند که آنها را از سایر یخسازها متمایز می سازد. در ادامه مطلب درباره ویژگی های این یخساز و همچنین رایج ترین ایرادات این دستگاه شرح داده شده است.

 

طراحی ویژه یخساز اسکاتمن

یخساز اسکاتمن

برد الکترونیکی قطعه ای مهم در تمامی یخ ساز ها است. در مورد یخساز اسکاتمن برد الکترونیکی دارای چند سوئیچ کوچک می باشد که تحت هیچ شرایطی نباید توسط مصرف کننده تکان بخورد. در صورتی که سوئیچ ها جابجا شوند ممکن است دستگاه پس از مدتی کار کردن و تولید یخ متوقف شده و یا اینکه عمل یخ سازی را بدون دیفراست انجام دهد. بدین معنی که دستگاه یخ را تولید می کند اما یخ در مخزن نمی افتد. این فرآیند آنقدر ادامه پیدا می کند تا توده یخ درون قالب ها ضخیم شده و جلوی حرکت بازوی چرخنده پاشش آب را می گیرد و سبب شکسته شدن آن می شود.

بیشتر بدانید: معرفی دستگاه یخساز و طرز کار آن

مناسب نبودن اندازه یخ

یخساز اسکاتمن

برای این حالت دلایل مختلفی ممکن است وجود داشته باشد که در این صورت باید به دقت مورد بررسی قرار گرفته تا علت آن به درستی تشخیص داده شود. اولین دلیل می تواند می تواند خرابی سنسور اواپراتور باشد. علاوه بر سنسور اواپراتور، عوامل دیگری چون عدم عبور و مرور هوا، کثیف بودن فیلتر کندانسور و بالا بودن دمای محیط باعث تولید یخ در اندازه های کوچک شود. همچنین اگر پمپ قدرت کافی نداشته باشد آب را در حجم مناسب به قالب ها منتقل نمی کند. از طرفی دیگر ناخالصی های آب می تواند باعث رسوب گرفتن مسیر پاشش آب شود. همچنین ممکن است اتصال قالب ها از لوله های خنک کننده شکسته باشد  که در این صورت نیاز به جوشکاری حرفه ای دارد. در مرحله آخر برد الکترونیکی دستگاه باید چک شود.

 

عدم تولید یخ

اگر دستگاه یخ تولید نکند، اولین چیزی که باید چک شود سیستم خنک کننده و کمپرسور است. اگر کمپرسور روشن شده و کار می کند ممکن است که لوله های اواپراتور یخ زده باشد. در صورت سالم بودن لوله های اواپراتور، بایستی اتصالات و سیم کشی های یخساز چک شود. اگر هیچگونه ایرادی مشاهده نشد، برد الکترونیکی یخساز باید مورد بررسی قرار گیرد.

 در پاره‌ای از موارد ممکن است یخ ساخته شود اما در داخل مخزن نمی‌افتد. در این صورت بایستی لوله گاز چک شود. در مرحله بعد اواپراتور و پس از آن برد کنترل چک شود. گاهی مشکل دستگاه ناشی از عملکرد نادرست پمپ آن است. بدین صورت که پمپ پس از دو یا سه مرحله یخسازی داغ کرده و از کار می افتد. در این حالت پمپ باید تعویض شود پمپ اگر سالم باشد دستگاه باید بتواند ۵ سری مرحله یخسازی را انجام دهد.

بیشتر بدانید: بررسی علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال

تعمیر یخساز اسکاتمن 

یخساز اسکاتمن

همانطور که گفته شد تعمیرو عیب یابی  این مدل نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد. تعمیرکار بایستی ساختار دقیق این دستگاه و نحوه عملکرد آن را بداند همچنین در اثر تجربه با رایج ترین ایرادات این دستگاه و نحوه برطرف کردن آنها آشنایی پیدا کرده باشد. دستکاری دستگاه توسط افراد ناشی و ناوارد می تواند صدمات جبران ناپذیری را به آن وارد کند. به همین دلیل توصیه می شود تا برای این کار از افراد متخصص و باتجربه استفاده شود. تهران سرویس مرکز تخصصی تعمیر و سرویس دهی تجهیزات سرمایشی از جمله یخساز های صنعتی برند اسکاتمن است. برای ارتباط با گروه تهران سرویس می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top