skip to Main Content

تعمیر یخساز برما

یخساز برما نامی آشنا در صنعت تولید دستگاه های یخساز است. این شرکت ایتالیایی که از سال 1985 تا کنون مشغول به فعالیت است با در اختیار داشتن تکنولوژی روز دنیا و استاندارد های بالا بطور اختصاصی اقدام به تولید دستگاه های یخ ساز حرفه ای با ظرفیت های مختلف می کند.

دستگاههای یخساز از لوازم پر استفاده در هتل ها، کارخانه ها، رستوران ها و سالن های غذاخوری هستند. استفاده از این دستگاه ها باعث می شود تا به دلیل عدم استفاده از فریزر برای تولید یخ، در مصرف انرژی و در نتیجه هزینه ها صرفه جویی شده و همچنین سطح ایمنی و بهداشت مواد غذایی در آشپزخانه ها بالاتر رود.

یخساز برما

از آنجایی که در فصول گرم سال استفاده از دستگاه‌های یخساز افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه به دلیل تولید مداوم یخ و همچنین گرمای محیط معمولاً این دستگاه ها با نقص فنی مواجه می شوند. در این حالت بهتر است تا از افراد متخصص و حرفه ای برای عیب یابی و تعمیر یخساز خود کمک بگیرید.

در ادامه این مطلب رایج ترین مشکلاتی که در رابطه با دستگاههای یخساز برما رخ می‌دهد و نحوه نگهداری از این دستگاه را برایتان شرح می دهیم.

بیشتر بدانید: تعمیر یخساز اسکاتمن

نکاتی برای نگهداری یخساز برما

اگر می خواهید تا یخساز برمای شما دچار نقص فنی نشود و به تعمیر نیاز پیدا نکند، باید به درستی از آن نگهداری و استفاده کنید. نکته اول اینکه اگر هنوز دستگاه یخساز را خریداری نکرده اید، مدلی را انتخاب کنید که میزان تولید یخ در آن پاسخگوی نیاز شما باشد. اگر جمعیت حاضر در مکان زیاد باشد، دستگاه ناچار به کارکرد مداوم برای تولید یخ خواهد بود و به آن فشار وارد می شود.

 همچنین از قرار دادن دستگاه در کنار تجهیزات پخت و پز، فرها و آبگرمکن ها در آشپزخانه خودداری کنید. زیرا هوای گرم نیز دلیل دیگری برای کار کردن مداوم دستگاه یخ ساز است.

نکته بعدی تمیز کردن مداوم فیلتر هوا است. بهتر است که این کار را هفته ای یک مرتبه انجام دهید. فیلترهای دستگاه یخساز قابل شستشو هستند.

حتماً در اطراف دستگاه یخساز فضایی را برای تبادل گرما با محیط پیرامون در نظر بگیرید تا جریان هوا در اطراف دستگاه برقرار باشد.

 یکی از مشکلات شایع در دستگاههای یخساز برما رسوب آب است که با نصب یک فیلتر آب سه مرحله ای به راحتی می توانید از رخ داد این مشکل جلوگیری کنید. این کار به تولید یخ های کاملا شفاف کمک می‌کند و همچنین عمر پمپ آب را افزایش میدهد.

 

رایج ترین مشکلات یخساز برما

یخساز برما

در مورد دستگاه یخ ساز برما ممکن است مشکلاتی چون موارد زیر بوجود آید:

  • روشن نشدن دستگاه به دلیل سوختن فیوز، سوختن مدار الکترونیکی، از کار افتادن ترموستات، سولفاته شدن اتصالات برقی
  • عدم تولید یخ به دلیل خراب شدن پمپ آب، تشکیل رسوب در مسیر های جریان آب و نازل های پاششی، اتمام گاز مبرد، ضعیف شدن کمپرسور، مسدود شدن سیکل تبرید
  • جدا نشدن یخ از قالب ها و عدم ورود یخ به درون مخزن
  •  نازک و آبکی بودن یخ ها به دلیل عملکرد ضعیف پمپ، مسدود شدن مسیر پاشش آب، نشتی دستگاه، سرماسازی ضعیف دستگاه
  •  ضخیم شدن بیش از حد یخ ها به دلیل خراب شدن و یا خارج شدن ترموستات و سنسور اواپراتور از جای خود
  • عدم آبگیری دستگاه به دلیل سوختن شیر برقی آب و یا رسوب گرفتن ورودی شیر برقی
  • سرو صدای زیاد دستگاه به دلیل کج شدن پره های فن، گیرپاژ کردن موتور فن، سوختن موتور و عدم خنک سازی کندانسور، تحت فشار بودن کمپرسور، خراب شدن بلبرینگ های داخل پمپ آب
  • عدم تولید یخ به تعداد لازم به دلیل مسدود شدن نازل ها، جدا شدن برخی از قالب ها از اواپراتور، نرسیدن آب به تمامی قالب ها

بیشتر بدانید: معرفی دستگاه یخساز و طرز کار آن

 

تعمیر دستگاه یخساز

یخساز برما

اگر یخساز برمای شما به خوبی کار نمی کند و علایم ذکر شده را نشان می دهد، به احتمال زیاد دچار نقص فنی شده است. برای عیب یابی دقیق و در صورت نیاز تعمیر دستگاه خود می توانید به تهران سرویس اعتماد کنید. تهران سرویس متخصص در زمینه عیب یابی، سرویس دهی و تعمیر انواع لوازم سرمایشی چون دستگاه یخساز، یخچال و فریزر، کولر گازی و سردخانه های صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های در ج شده در سایت تماس بگیرید.

 

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top